Na celé planetě není ekosystém, který by nebyl postižen znečištěním ovzduší, vody nebo půdy. Škodlivé dopady lidského působení na sobě pocítila již celá řada zvířat, ptáků, mořských organismů a rostlin. Na druhou stranu počet lidí, kteří podporují ochranu životního prostředí, vytrvale stoupá a díky tomu v současnosti utěšeně vzrůstá obliba ekologických a biologicky rozložitelných alternativ tradičních obalových řešení.
Pro obaly na přírodní mycí houbičky Primal byl zvolen papír a lepenku coby dva nejvíce recyklované, nejlépe biologicky rozložitelné a nejekologičtější materiály na světě. Hlavní předností houbiček samotných i jejich obalů je jejich přírodnost, rostlinný původ a biologická rozložitelnost.
Spotřebitelé momentálně nemají možnost zakoupit přírodní a biologicky rozložitelné houbičky na mytí ve stejně ekologických obalech. Výrobci potřeb pro domácnost své produkty balí do obalu z nerecyklovatelných materiálů a houbičky na mytí jsou navíc v drtivé většině případů vyrobeny z polyuretanu.
Designéři chtěli vzdát hold naší jedinečné planetě a jejím obyvatelům, a proto se rozhodli zpracovat své designové řešení pro značku PRIMAL pomocí tradiční metody linorytu s využitím ekologických materiálů. Jedná se o velmi pracnou a časově náročnou techniku, která však umožňuje vytvářet vysoce detailní a autenticky působící grafická díla. Všechny ilustrace byly nejdříve nakresleny na papír a teprve po jejich schválení byly přeneseny na linoleum, do nějž byly veškeré prvky ručně vyřezány a následně obtisknuty na papír. Poté, co byly dopracovány všechny detaily, byly tisky naskenovány do digitální podoby a podrobeny konečné úpravě v grafickém editoru. Obaly pro jednotlivé druhy houbiček zdobí vždy jiné přírodní prostředí, kombinace barev a okénko, díky čemuž lze produkty na první pohled snadno odlišit. Barvy použité na obalu byly zvoleny podle barev zabalených výrobků.
Design loga PRIMAL vychází z myšlenky, že výrobky této značky zůstaly zachovány ve své přírodní, prvotní podobě, v níž existují od nepaměti. Logo dokonale ladí s obalovým designem a přitom vyčnívá svým detailním zpracováním. Stylová jednotnost grafického zpracování loga a obalové grafiky je evidentní na první pohled. Logo samotné působí uceleně a je schopné plnohodnotně existovat i samostatně.
Všechny ilustrace jsou jedinečné a byly vytvořeny s láskou. Celkový grafický koncept vychází z myšlenky, že všechna zvířata, ptáci, mořské organismy i rostliny na světě budou nám lidem vděčni, když budeme používat biologicky rozložitelné materiály šetrné k životnímu prostředí. Kdyby nám tito naši spolubydlící na planetě Zemi mohli vyjádřit svůj dík za příklon k ekologičtějším a přírodnějším produktům a obalům, jistě by to udělali.
Zdroj: www.packagingoftheworld.com