Pevná mýdla hlásí návrat s trojicí vyladěných obalů

Pevná mýdla, která v minulosti z velké části nahradila mýdla tekutá, a mohlo se zdát, že jim již nadobro odzvonilo, se v posledních letech opět vrací na scénu a získávají si přízeň spotřebitelů. Mezi jejich výhody patří mimo jiné to, že se mohou prezentovat jako tradiční a často také přírodnější a ekologičtější alternativa k všudypřítomným tekutým mýdlům. S popularitou pevných mýdel vzrůstá také jejich rozmanitost a s ní přirozeně i paleta zajímavých obalových řešení. Na ukázku jsme si pro vás připravili tři obalové novinky designových studií z různých koutů světa.

 

Značka Egome Hand Made používá k ruční výrobě svých mýdel přírodní oleje a louh. Toto obalové řešení vzniklo v rámci rozsáhlého projektu změny image a obalového designu značky, jehož vypracování se zhostilo tchajwanské studio K9 Design a jehož středobodem mělo být jediné prosté sdělení – čistota.

Výsledné řešení je zaměřeno primárně na mladší spotřebitele. Otvory v obalu umožňují nakupujícím prohlédnout si samotný produkt a zároveň rozlišit jednotlivé druhy mýdel podle barev. Za dominantní barvu byla zvolena bílá, která tradičně symbolizuje čistotu a ideálně doplňuje jednoduchou, čistou konstrukci obalu. Společně pak elegantně vyjadřují ideu čistoty, která je základní myšlenkou a hodnotou produktu. Na výrobu byl použit papír britské společnosti Arjowiggins a obal byl opatřen detaily vyvedenými horkou ražbou.

 

Ručně vyráběná mýdla nabízí také značka Sky Ocean, z jejichž výrobků, jak napovídá již její název, dýchá oceán a blankytné nebe. Abstraktní ilustrace na obalu znázorňují mořské rostliny a zvolené barvy evokují pocit jemné pokožky a přírodní péči o tělo. Součástí loga značky je minimalistická ilustrace znázorňující ptáka pohupujícího se na vlnách Středozemního moře. Výsledný obal z dílny kolumbijského studia 781studio pak přes své minimalistické pojetí působí sofistikovaně a vyzařuje elegantní půvab.

 

Třetici uzavírá značka Fysha se svými veganskými mýdly opět vyráběných ručně a navíc plně ekologicky z čistě přírodních surovin. Název značky vznikl spojením prvních částí slova „fysis“, které v řečtině znamená „příroda“, a anglického výrazu „handmade“, které označuje ručně vyráběné produkty. Značka se inspirovala těmito dvěma vlastnostmi a jejich propojením vytvořila luxusní vyživující mýdla, která podporují synergii mezi námi samotnými a přírodou. Filozofie značky Fysha dalece přesahuje říši produktů pro osobní péči a klade důraz na ohleduplný životní styl řídící se maximy rovnováhy, jednoduchosti a minimalismu.

Mýdla Fysha jsou vyrobena z nejkvalitnějších surovin – prvotřídních, za studena lisovaných rostlinných olejů, jílů, másel a prémiového řeckého extra panenského olivového oleje. Jsou prosta jakýchkoli parabenů, syntetických vůní, škodlivých chemikálií, barviv i palmového oleje a i díky tomu jsou přím úžasně jemná a šetrná nejen k přírodě, ale také k pokožce.

Design loga vychází z filozofie značky, kterou charakterizují jednoduchost a ekologické cítění. Tyto hodnoty zastupuje symbol listu a minimalisticky pojatý font. Obal byl navržen tak, aby byl co nejšetrnější k přírodě a zároveň působil luxusně. Je vyroben z ekologického papíru a díky zvolené konstrukci není třeba k jeho složení a uzavření lepidlo ani žádné jiné chemické pojidlo. Jednotlivá mýdla jsou rozlišena barevně, přičemž barva obalu vždy odpovídá přírodní barvě zabaleného mýdla.

 

Zdroj: packagingoftheworld.com

Čeština