Zážitek z rozbalování

Chytré čárové kódy, vliv generace Z na obalové trendy nebo vyvolání šeptandy pomocí jednoduchých designových prvků - před sebou máte více než zajímavé čtení o aktuálních tématech ve světě obalového designu.

Ať se líbí!

Investice 2018

Rok 2018 byl rokem bohatým na investice ve všech závodech Model Obaly, a.s. - celkem bylo vynaloženo 323 milionů Kč. Jejich struktura byla velmi rozmanitá – od drobnějších až po finančně velmi náročné a provozně nosné. Přečtěte si víc.

Celý článek

Jak fungují chytré čárové kódy

Nová technologie chytrých čárových kódů přinese zjednodušení obalových designů. Jak? Odbourá velké množství zbytečných kódů na obalu a přispěje k interakci mezi spotřebitelem a značkou - jak jinak než prostřednictvím chytrých telefonů.

Celý článek

Vliv mluvčího značky v designu obalu

Že nevíte, co si pod pojmem “mluvčí” představit? Vzpomeňte si třeba na KFC nebo Mr. Proppera - tito dva jsou ukázkovým příkladem mluvčího značky, který byl vytvořen v harmonii s vizuálním stylem obalů. Jak ho správně vybrat a jak ho používat? Čtěte dál.

Celý článek

Netestujte své obaly

Na světě nenajdete dva spotřebitele se stejným vkusem a názorem. Žádný z respondentů nezná do detailů váš positioning, vaše plány. Správně není testovat obal, ale jeho složky. Jak to udělat správně?

Celý článek

Cervo Volante: Konec plýtvání kůží

Švýcarská značka zužitkovává kůže z vysoké zvěře, která je střílena pro maso a parohy. Vysoce kvalitní produkty vznikají bez chemického čištění - o to víc nás těší, že jsme se mohli stát součástí projektu, jehož název (v překladu „roháč obecný“) symbolizuje obrodu 100% přírodní kožedělné výroby ve Švýcarsku.

Celý článek

5 obalových trendů 2019: Mileniálové hrají prim

Zatímco metody se až tak nezměnily, obecenstvo ano. Slovo mileniálů a generace Z začíná mít velkou váhu ve světě designu a ať už se nám to líbí, nebo ne, budou mít velký vliv i na designové trendy obalů.

Celý článek

Šeptanda: osobní doporučení je nejlepší reklama

Šeptanda je jedním z nejefektivnějších médií - její využití vás nemusí stát skoro nic. Proč? Převážně proto, že je osobní. Lidé si o svých zkušenostech a zážitcích vyprávějí, doporučují si, chtějí to taky zažít. Přečtěte si, jak vyvolat šeptandu jednoduchou úpravou obalu.

Celý článek

Braňte svůj obal před paděláním

Společnosti dnes realizují více protipadělatelských programů a investují do nich více peněz než kdy dříve. Podle průzkumu MarkMonitor považuje více než polovina vrcholových manažerů boj proti padělkům za jednu z nejvyšších priorit, do které jsou ochotni investovat.

Celý článek

Model Young Package: Zážitek z rozbalování

Mezinárodní soutěž obalového designu pro studenty i designéry čeká letos 23. ročník, tentokrát s tématem Unboxing Experience, tedy ZÁŽITEK Z ROZBALOVÁNÍ! Jak si s tématem soutěžící poradí, bude hodnotit porota složená z významných odborníků oboru.

Celý článek

Schreiner MediPharm: I hologram může být hezký

Nová bezpečnostní páska s hologramem společnosti Schreiner MediPharm využívá skrytý holografický efekt, který se objeví při prvním odlepení. Páska spolehlivě signalizuje, že byl obal již otevřen, a slouží jako ochranný prvek proti neoprávněné manipulaci a padělání.

Celý článek

Soutěžte o Nejbarevnější kuchařku

Je krásná, je barevná a plná skvělých receptů od energické Kamu, tedy Kamily Rundusové. Odpovězte na 3 jednoduché otázky a třeba bude právě vaše!

Celý článek

Jedinečnost

Co je jedinečnost?

To je, když přijdete na spojení, které před vámi ještě nikdo neobjevil.

Ať už využijete smysly, neotřelé nápady, zapojíte emoce nebo moderní technologie, vzniknout může něco výjimečného. Co je důležité? Aby to fungovalo.

9 smyslových hitů a propadáků

Smyslové efekty na obalech zahrnují sluchové, zrakové a hmatové vjemy. Je však nezbytné mít na paměti, že tyto vjemy působí na emocionální úrovni. Riziko špatného zacílení je tak velmi vysoké.

Celý článek

Vícevrstvé materiály

Zkombinováním několika různých materiálů lze vytvořit optimální obalové řešení s minimální spotřebou materiálu. Každý z nich je užitečný již sám o sobě, ale společně fungují ještě mnohem lépe.

Celý článek

Jak čtvrtá průmyslová revoluce ovlivní obaly

Co se asi stane, když se fyzický svět časem propojí se světem digitálním? Jedno je jisté. Taková změna zasáhne všechna odvětví. Robotika, internet věcí, 3D tisk, pokročilé materiály a umělá inteligence radikálně zasáhne i nás.

Celý článek

Chytré luxusní obaly

Nápaditý design, špičkový tisk a jasná komunikace značky jsou jedny z hlavních charakteristik luxusních obalů. Avšak jen hezká “tvářička” nestačí. Stejně důležité je stabilní ochrana výrobku, snadná manipulace a optimální vratnost.

Celý článek

Je budoucnost obalového průmyslu v lepenkových krabicích?

Ať již podnikáte online, pracujete jako marketér ve velké společnosti, nebo vedete malý podnik, pamatujte, že spotřebitelé si o vás začnou vytvářet úsudek, jakmile poprvé spatří obal vašeho produktu.

Celý článek

Model Young Package 2018

Zábavní průmysl neprodává hmatatelné předměty – to, co prodává, jsou zážitky.

Celý článek

Ždibec štěstí - od Kägi!

Švýcarská značka již více než 80 let dělá za světa o něco lepší a veselejší místo. Aby taky ne! Vyrábí totiž oblíbené plněné oplatky a alpské sušenky, a to pouze ve švýcarském regionu Toggenburg. Kvalita je tu na prvním místě.

Celý článek

Zajímavé obaly

Když se spojí tým konstruktérů a grafiků, může vzniknout něco výjimečného. Je libo voděodolné, chladící designové obaly? Žádný problém.

Celý článek

Pečlivost

Bez pečlivosti to prostě nejde.

Nejen náš obor vyžaduje preciznost a přesnost.

Takže o čem píšeme tentokrát? Představíme vám naši Model rodinu, píšeme o našich plánech do budoucna a taky o tom, že svět lepenky není vůbec taková nuda, jak se může na první pohled někomu zdát.

Zpráva CEO

Rok 2017 byl poznamenán zvyšováním cen papírů pro výrobu vlnité lepenky, které nepředvídal žádný rozpočet. Způsobila to stále rostoucí poptávka.

Celý článek

Zprávy COO

Švýcarsko, Německo, Polsko a Česká republika. Přečtěte si, jak si skupina Model vedla v roce 2017.

Celý článek

Zprávy CTO

Čím rozvinutější je tržní ekonomika, tím vyšší jsou i požadavky na obal. Můžeme tedy s napětím očekávat, jak se budou obaly dále vyvíjet v epoše e-commerce a další digitalizace.

Celý článek

Organizace 2018

Rozvětvená Model rodina zasahuje do různých koutů střední Evropy stejně tak, jako…

Celý článek

Naše závody

...jsou rozvětvené naše závody.

Celý článek

Investice

Zvyšování produktivity, modernizace, inovace. Investiční plány se Model od Modelu liší, podívejte se jak.

Celý článek

Obalové trendy 2018

Žádaná jsou chytrá, recyklovatelná řešení. Spokojenost výrobců, spotřebitelů i přepravců je na prvním místě.

Celý článek

SVĚT lepenky

...je mnohdy až překvapivě pestrý. Fantazie umí v kombinaci s funkčností divy. I z obyčejné lepenky se tak může stát umění.

Celý článek

Luxus jako nutnost

První číslo Model Boxu pro rok 2018 je na světě!

Aktuální číslo prvního Model Boxu roku 2018 je plné zážitků, vůní a taky inovací.

Dozvíte se, jaký je rozdíl mezi designem na Islandu a v České republice. Nakoukneme pod pokličku zábavních obalů, projdeme si svět vlnité lepenky. A pokud dočtete až do konce, můžete si zasoutěžit o lístky na legendy z kapely Scorpions!

9 inspirativních designových trendů

Trendy jsou zvláštní věc. Některé se udrží po celé roky, jiné se jen blýsknou a zmizí stejně rychle, jako se objevily.

Celý článek

Island vs. Česká republika

Island je svou rozlohou o něco větší než Česká republika. Počtem obyvatel by však nenaplnil ani naše Brno.

Celý článek

Deset designových tipů, které zajistí, že se váš produkt v regálu ani neohřeje

Co má podle vás obal splňovat? Chránit produkt. Ano, a dál? Vypadat dobře v regálu, aby upoutal spotřebitele a přiměl je si váš produkt koupit. Klíčové je zde slovo upoutat.

Celý článek

Co bylo dříve považováno za luxus, je dnes v obalovém designu samozřejmostí

Jak vidí nejúspěšnější český obalový designér Jan Činčera budoucnost své disciplíny?

Celý článek

Model Kramp mění značky ve vícesmyslové zážitky

Říká se, že šaty dělají člověka, a pokud jde o to, jak na člověka ostatní nahlíží a jak se od nich odlišuje, pak s touto poučkou sotva můžeme nesouhlasit. To samé platí pro obaly a produkty.

Celý článek

Zábavní obaly poskytují jedinečný zážitek

Zábavní průmysl neprodává hmatatelné předměty – to, co prodává, jsou zážitky.

Celý článek