Model Box
Model Box je magazín, kde v průběhu roku zachytáváme zajímavosti ze světa obalů a prezentujeme je v doprovodu názorů expertů a speciálních soutěží o ceny. Všechna již vydaná čísla si můžete v elektronické podobě prohlédnout níže.
Rozvoj
S blížícím se koncem roku pomalu přesouváme naši pozornost k plánům pro rok následující. Přemýšlíme, jak se bude rozvíjet trh, potřeby zákazníků, technologie a trendy. Právě rozvoj je tématem pro třetí letošní číslo časopisu ModelBox. Přečtěte si, jak se s naším partnerem Packsize připravujeme komplexní obalové požadavky, jaké vlastnosti zajišťují obalům z vlnité lepenky ekologické prvenství a jaké trendy budou utvářet budoucnost trhu obalů z vlnité lepenky. Nápaditými obaly vás ohromí vítězné projekty mezinárodní soutěže obalového designu Model Young Package a vítěz soutěže Obal roku 2019.
Model Young Package: Prohlédněte si vítězné projekty
Pro letošní ročník mezinárodní soutěže obalového designu jsme vybrali hravé téma se zaměřením na rozbalování. Které obaly vynalézavých designérů obsadili přední příčky se dočtete v článku.
Celý článekVzrůstá poptávka po automatizaci a maloobchodního online prodeje
Proto musí i výrobci obalů rychle reagovat na nejnovější a nejnáročnější trendy v obalovém odvětví pomocí sofistikovaných procesů a moderních technologií. Přečtěte si více o naší mnohaleté spolupráci s technologickým partnerem Packsize.
Celý článekJak podtrhnout neobyčejnost výjiměčného balení šampaňského
Limitovaná edice šampaňského Antoine Konrad zahalená do špičkového obalu. Jak takový obal navrhnout, aby evokoval prvotřídní luxus a výjimečnost několika stovek vyrobených kusů?
Celý článekRozhovor: Příběh Obalu roku 2019
Na soutěži Obal roku 2019 v kategorii Dárkové obaly se vinařství Hubert umístilo mezi absolutními vítězi. Jste milovníky vína? Přečtěte si více o vinařství a oceněných obalech vín ze série Johann a Paulina.
Celý článek5 vlastností, které dokazují výjimečnou udržitelnost vlnité lepenky
Ekologie je dnes často skloňovaným pojmem, často ve spojení nahrazování neekologických materiálů papírem. Vlnitá lepenka nabízí daleko více, než jen trendy "eko" design. Přečtěte si o 5 praktických vlastnostech vlnité lepenky, které z ní činí bezkonkurenční ekologický obalový materiál.
Celý článek5 trendů, které živí evoluci obalů z vlnité lepenky
Ruku v ruce s rychlým růstem globálního trhu obalů z vlnité lepenky jdou změny v podobě poptávaných obalů z tohoto materiálu. Přečtěte si 5 klíčových trendů, které nastaví kurz budoucnosti obalů z vlnité lepenky.
Celý článek5 způsobů, jak obalem oslovit nejmladší generaci spotřebitelů
Do třetice 5 obohacujících faktů ze světa obalů. Mezigenerační rozdíly tvoří důležitý (a často podceňovaný) faktor v marketingové komunikaci všech značek. Součástí této komunikace je i samotný obal, který může být i jednou z primárních složek marketingového mixu produktu nebo značky. Jak obalem oslovit generaci Z se dočtete v článku.
Celý článekZajímavé obaly: Další důkaz o bezedném potenciálu papírových obalů
Vybrali jsme pro vás dvojici geniálních obalů. Na jedné straně chytré obalové řešení pro rostlinky, které slouží zároveň jako květináč. Na druhé straně promyšlený design ekologického obalu, který perfektně doplňuje přírodní produkty.
Celý článekSpolupráce
Obchodní vztah zákazník - dodavatel dnes není jen o transakcích, chceme společně bádat, přemýšlet a vzdělávat se. V letním vydání Model Boxu se dozvíte, jak jsme se záměrem budovat komunitu kolem výroby lepenkových obalů založili Univerzitu Model. Přečtěte si také, co pro nás znamená certifikace podle BRC, kde hledáme inspiraci pro nové obaly a jakou roli hraje obal v e-commerce. Závěrem prof. Samuel Schabel předpoví, jakou můžeme čekat budoucnost lepenkových obalů.
Prozradíme, že optimistickou!
Neustále usilujeme o lepší kvalitu
Certifikace BRC Global Standard for packaging a packaging materials závodu Berka/Werra je toho důkazem. Přečtěte si víc.
Celý článekOtevíráme Univerzitu Model
Zákazníci, ale i zaměstnanci se mohou dozvědět vše o lepenkových obalech a jejich výrobě v rámci workshopů, přednášek a showroomů. Například workshop Z lesa až po obaly vás seznámí se všemi etapami vzniku obalů. Přidáte se?
Celý článekOrganizace firmy Model 2019
Zajímá vás, kde Model sídlí, kde najdete jeho výrobní závody a jaká je aktuální personální organizace firmy? Projděte si rychlý přehled.
Celý článekInovační centrum: na menu je E-commerce
Co má společného soutěž Model Young Package a Inovační centrum Modelu a čím se vyznačují obaly pro produkty zakoupené online? To a mnohem více, se dozvíte v zajímavém rozhovoru plném neotřelých nápadů a myšlenek s Ing. Radkem Kupčíkem.
Celý článekEmoce v designu obalu: Síla monolitu
Jak přenést emoce na design obalu? Pro novou pánskou vůni Alien Man od společnosti MUGLER jsme vykouzlili nevšední kombinaci barev, písma a materiálů. Čtěte celé vyprávění, jak nás inspiroval tvar monolitu.
Celý článekPapír a vlnitá lepenka jsou materiály budoucnosti
V čem tkví jejich potenciál? Jde o materiál z obnovitelných zdrojů, je lehký i flexibilní, a limity, co se dá z papíru vyrobit, jsou v tuto chvíli nedozírné. Přečtěte si výklad Prof. Samuela Schabela, proč zrovna papír je materiál, který bude i nadále triumfovat v mnoha průmyslových odvětvích.
Celý článekZážitek z rozbalování
Chytré čárové kódy, vliv generace Z na obalové trendy nebo vyvolání šeptandy pomocí jednoduchých designových prvků - před sebou máte více než zajímavé čtení o aktuálních tématech ve světě obalového designu.
Ať se líbí!
Investice 2018
Rok 2018 byl rokem bohatým na investice ve všech závodech Model Obaly, a.s. - celkem bylo vynaloženo 323 milionů Kč. Jejich struktura byla velmi rozmanitá – od drobnějších až po finančně velmi náročné a provozně nosné. Přečtěte si víc.
Celý článekJak fungují chytré čárové kódy
Nová technologie chytrých čárových kódů přinese zjednodušení obalových designů. Jak? Odbourá velké množství zbytečných kódů na obalu a přispěje k interakci mezi spotřebitelem a značkou - jak jinak než prostřednictvím chytrých telefonů.
Celý článekVliv mluvčího značky v designu obalu
Že nevíte, co si pod pojmem “mluvčí” představit? Vzpomeňte si třeba na KFC nebo Mr. Proppera - tito dva jsou ukázkovým příkladem mluvčího značky, který byl vytvořen v harmonii s vizuálním stylem obalů. Jak ho správně vybrat a jak ho používat? Čtěte dál.
Celý článekNetestujte své obaly
Na světě nenajdete dva spotřebitele se stejným vkusem a názorem. Žádný z respondentů nezná do detailů váš positioning, vaše plány. Správně není testovat obal, ale jeho složky. Jak to udělat správně?
Celý článekCervo Volante: Konec plýtvání kůží
Švýcarská značka zužitkovává kůže z vysoké zvěře, která je střílena pro maso a parohy. Vysoce kvalitní produkty vznikají bez chemického čištění - o to víc nás těší, že jsme se mohli stát součástí projektu, jehož název (v překladu „roháč obecný“) symbolizuje obrodu 100% přírodní kožedělné výroby ve Švýcarsku.
Celý článek5 obalových trendů 2019: Mileniálové hrají prim
Zatímco metody se až tak nezměnily, obecenstvo ano. Slovo mileniálů a generace Z začíná mít velkou váhu ve světě designu a ať už se nám to líbí, nebo ne, budou mít velký vliv i na designové trendy obalů.
Celý článekŠeptanda: osobní doporučení je nejlepší reklama
Šeptanda je jedním z nejefektivnějších médií - její využití vás nemusí stát skoro nic. Proč? Převážně proto, že je osobní. Lidé si o svých zkušenostech a zážitcích vyprávějí, doporučují si, chtějí to taky zažít. Přečtěte si, jak vyvolat šeptandu jednoduchou úpravou obalu.
Celý článekBraňte svůj obal před paděláním
Společnosti dnes realizují více protipadělatelských programů a investují do nich více peněz než kdy dříve. Podle průzkumu MarkMonitor považuje více než polovina vrcholových manažerů boj proti padělkům za jednu z nejvyšších priorit, do které jsou ochotni investovat.
Celý článekModel Young Package: Zážitek z rozbalování
Mezinárodní soutěž obalového designu pro studenty i designéry čeká letos 23. ročník, tentokrát s tématem Unboxing Experience, tedy ZÁŽITEK Z ROZBALOVÁNÍ! Jak si s tématem soutěžící poradí, bude hodnotit porota složená z významných odborníků oboru.
Celý článekSchreiner MediPharm: I hologram může být hezký
Nová bezpečnostní páska s hologramem společnosti Schreiner MediPharm využívá skrytý holografický efekt, který se objeví při prvním odlepení. Páska spolehlivě signalizuje, že byl obal již otevřen, a slouží jako ochranný prvek proti neoprávněné manipulaci a padělání.
Celý článekSoutěžte o Nejbarevnější kuchařku
Je krásná, je barevná a plná skvělých receptů od energické Kamu, tedy Kamily Rundusové. Odpovězte na 3 jednoduché otázky a třeba bude právě vaše!
Celý článekJedinečnost
Co je jedinečnost?
To je, když přijdete na spojení, které před vámi ještě nikdo neobjevil.
Ať už využijete smysly, neotřelé nápady, zapojíte emoce nebo moderní technologie, vzniknout může něco výjimečného. Co je důležité? Aby to fungovalo.
9 smyslových hitů a propadáků
Smyslové efekty na obalech zahrnují sluchové, zrakové a hmatové vjemy. Je však nezbytné mít na paměti, že tyto vjemy působí na emocionální úrovni. Riziko špatného zacílení je tak velmi vysoké.
Celý článekVícevrstvé materiály
Zkombinováním několika různých materiálů lze vytvořit optimální obalové řešení s minimální spotřebou materiálu. Každý z nich je užitečný již sám o sobě, ale společně fungují ještě mnohem lépe.
Celý článekJak čtvrtá průmyslová revoluce ovlivní obaly
Co se asi stane, když se fyzický svět časem propojí se světem digitálním? Jedno je jisté. Taková změna zasáhne všechna odvětví. Robotika, internet věcí, 3D tisk, pokročilé materiály a umělá inteligence radikálně zasáhne i nás.
Celý článekChytré luxusní obaly
Nápaditý design, špičkový tisk a jasná komunikace značky jsou jedny z hlavních charakteristik luxusních obalů. Avšak jen hezká “tvářička” nestačí. Stejně důležité je stabilní ochrana výrobku, snadná manipulace a optimální vratnost.
Celý článekJe budoucnost obalového průmyslu v lepenkových krabicích?
Ať již podnikáte online, pracujete jako marketér ve velké společnosti, nebo vedete malý podnik, pamatujte, že spotřebitelé si o vás začnou vytvářet úsudek, jakmile poprvé spatří obal vašeho produktu.
Celý článekModel Young Package 2018
Zábavní průmysl neprodává hmatatelné předměty – to, co prodává, jsou zážitky.
Celý článekŽdibec štěstí - od Kägi!
Švýcarská značka již více než 80 let dělá za světa o něco lepší a veselejší místo. Aby taky ne! Vyrábí totiž oblíbené plněné oplatky a alpské sušenky, a to pouze ve švýcarském regionu Toggenburg. Kvalita je tu na prvním místě.
Celý článekZajímavé obaly
Když se spojí tým konstruktérů a grafiků, může vzniknout něco výjimečného. Je libo voděodolné, chladící designové obaly? Žádný problém.
Celý článekPečlivost
Bez pečlivosti to prostě nejde.
Nejen náš obor vyžaduje preciznost a přesnost.
Takže o čem píšeme tentokrát? Představíme vám naši Model rodinu, píšeme o našich plánech do budoucna a taky o tom, že svět lepenky není vůbec taková nuda, jak se může na první pohled někomu zdát.
Zpráva CEO
Rok 2017 byl poznamenán zvyšováním cen papírů pro výrobu vlnité lepenky, které nepředvídal žádný rozpočet. Způsobila to stále rostoucí poptávka.
Celý článekZprávy COO
Švýcarsko, Německo, Polsko a Česká republika. Přečtěte si, jak si skupina Model vedla v roce 2017.
Celý článekZprávy CTO
Čím rozvinutější je tržní ekonomika, tím vyšší jsou i požadavky na obal. Můžeme tedy s napětím očekávat, jak se budou obaly dále vyvíjet v epoše e-commerce a další digitalizace.
Celý článekOrganizace 2018
Rozvětvená Model rodina zasahuje do různých koutů střední Evropy stejně tak, jako…
Celý článekInvestice
Zvyšování produktivity, modernizace, inovace. Investiční plány se Model od Modelu liší, podívejte se jak.
Celý článekObalové trendy 2018
Žádaná jsou chytrá, recyklovatelná řešení. Spokojenost výrobců, spotřebitelů i přepravců je na prvním místě.
Celý článekSVĚT lepenky
...je mnohdy až překvapivě pestrý. Fantazie umí v kombinaci s funkčností divy. I z obyčejné lepenky se tak může stát umění.
Celý článekLuxus jako nutnost
První číslo Model Boxu pro rok 2018 je na světě!
Aktuální číslo prvního Model Boxu roku 2018 je plné zážitků, vůní a taky inovací.
Dozvíte se, jaký je rozdíl mezi designem na Islandu a v České republice. Nakoukneme pod pokličku zábavních obalů, projdeme si svět vlnité lepenky. A pokud dočtete až do konce, můžete si zasoutěžit o lístky na legendy z kapely Scorpions!
9 inspirativních designových trendů
Trendy jsou zvláštní věc. Některé se udrží po celé roky, jiné se jen blýsknou a zmizí stejně rychle, jako se objevily.
Celý článekIsland vs. Česká republika
Island je svou rozlohou o něco větší než Česká republika. Počtem obyvatel by však nenaplnil ani naše Brno.
Celý článekDeset designových tipů, které zajistí, že se váš produkt v regálu ani neohřeje
Co má podle vás obal splňovat? Chránit produkt. Ano, a dál? Vypadat dobře v regálu, aby upoutal spotřebitele a přiměl je si váš produkt koupit. Klíčové je zde slovo upoutat.
Celý článekCo bylo dříve považováno za luxus, je dnes v obalovém designu samozřejmostí
Jak vidí nejúspěšnější český obalový designér Jan Činčera budoucnost své disciplíny?
Celý článekModel Kramp mění značky ve vícesmyslové zážitky
Říká se, že šaty dělají člověka, a pokud jde o to, jak na člověka ostatní nahlíží a jak se od nich odlišuje, pak s touto poučkou sotva můžeme nesouhlasit. To samé platí pro obaly a produkty.
Celý článekZábavní obaly poskytují jedinečný zážitek
Zábavní průmysl neprodává hmatatelné předměty – to, co prodává, jsou zážitky.
Celý článek