Aktuality

11.12.2017

Vonný lak

Kromě zraku a hmatu nyní můžete zákazníky zaujmout i vůní, kterou je přímo uchvátíte. Představte si zákazhníka, který si vezme vaše zboží do ruky a hned ucítí jeho vůni přímo z obalu. Ať už se bude jednat o aroma např. kávy, vanilky, skořice, pomeranče nebo vám přímo ušité na míru, zákazník bude […]
10.12.2017

Betlém – zimní pozdrav

Betlém, který jsme připravili s vůní perníčků a skořice, si můžete dát pod vánoční stromeček. Pro vytvoření betlému jsme využili technologie, které jsou nám zcela vlastní a které využíváme pro řadu svých klientů. Nechte se okouzlit vonným a SoftTouch lakem. Přejeme vám krásné prožití svátků vánočních.
8.12.2017

Absolut s duhovou vlajkou

Absolut je světoznámá značka vodky vyráběná nedaleko města Åhus v jižním Švédsku. Aktuálně se jedná o třetí největší značku destilátů vůbec, která je k dostání v celkem 126 zemích po celém světě. Absolut navázala s LGBT komunitou úzké vztahy již záhy po svém vstupu na newyorskou klubovou scénu. Od roku 2006 značka komunitu […]
7.12.2017

Model Young Package

Po 22 letech své existence se legendární soutěž obalového designu „Mladý obal“ zcela mění. Kromě nového názvu „Model Young Package“ se finanční odměna pro vítěze ztrojnásobí. Organizátoři také otevřeli horní věkovou hranici třiceti let u vysokoškolské kategorie, a tak se do soutěže mohou nově hlásit designéři jakéhokoli věku. Tématem 23. […]
5.12.2017

Kompostovatelný obal

Ilustrace na novém kompostovatelném obalu zobrazuje revolucionářskou slepici s rudým šátkem – nového maskota značky No Evil Foods, který spolu s údaji o udržitelné povaze produktu spotřebitele informuje, že volbou tohoto produktu pomáhají chránit životní prostředí. Značka rostlinných náhražek masa No Evil Foods uvedla na trh nové obaly pro všechny své […]
5.12.2017

Saké KOI

Koi, nebo také nishikigoi, je název japonských pestře zbarvených dekorativních kaprů, s nimiž je možné se dnes setkat po celém světě zejména v zahradách v japonském stylu, v nichž tyto „živoucí klenoty“, jak bývají přezdívány, často oživují poklidná jezírka. V minulosti, kdy se japonské saké ještě přepravovalo v sudech, palírny své produkty před prodejem nezřídka ředily […]
8.12.2017

De gustibus non est disputandum

Jistý švédský časopis o jídle mě kdysi požádal, abych čtenářům vyložil svůj názor na to, jak nejlépe prostřednictvím obalu vyjádřit chuť produktu. Článek nesl ve švédštině název „Hovoříte jazykem jídla?“. Na začátek bych rád poznamenal, že jsem měl jako jeden z mála to štěstí, že jsem byl při studiu a později […]
6.11.2017

Bavte se a soutěžte o super ceny!

Letos slavíme 25 let v České republice a zároveň jsme tento rok pojali hravě. Připravili jsme proto pro vás facebookovou hru o nejrůznější ceny. Je trochu retro, přece jenom jsme tady již dlouho. Hra je ve stylu Pacman a principem je nasbírat co nejvyšší počet bodů. Je rozdělena na 4 základní […]
6.11.2017

Kalendář pro Světlušku 2018

Velkoformátový charitativní nástěnný kalendář pomáhá zdravotně postiženým lidem. 80 % příjmů z prodeje tohoto kalendáře je převedeno na účet Světlušky ve prospěch pomoci zrakově postiženým a nevidomým dětem a dospělým v České republice. Je nám ctí být generálním partnerem. Autorem kalendáře pro rok 2018 je pan Jiří Janulík, český surrealista, jehož […]
6.11.2017

NANUŠOVE ŠIBALSTVÁ

Měli jsme možnost být u toho a vytvořit společně s lidmi, kteří byli stejně zapálení jako my, něco unikátního. V našem inovačním centru jsme navrhli skoro nezničitelný obal pro Nanoušovy lumpárny, které podporujeme již od roku 2016. V tomto roce se celý projekt rozšířil také na Slovensko a my jsme […]
6.11.2017

Rituál

Trvalo mi hodně dlouho, konkrétně téměř 30 let mého působení v roli designéra a poradce, než jsem si plně uvědomil, jak ohromnou moc má rituál coby prodejní nástroj. Ať je spojen se samotným produktem nebo jeho obalem, rituál mezi značkou a spotřebitelem utváří pevné pouto. Mezi ukázkové příklady patří například […]
6.11.2017

Sony Xperia XZ Premium

pro Sony Xperia XZ Premium, nejnovější model řady Sony Xperia, je švédská reklamní agentura Adentity. Řešení v sobě elegantně spojuje logisticky efektivní přepravní obal a prodejní minidisplej. Vnější strany obalu zdobí fotografie luxusního telefonu a písmeno X coby oficiální logo řady Xperia . Zevnitř je obal potištěn metalickou fólií, která po […]
6.11.2017

Whisky Gold Bar

 je značka luxusní míchané whisky ze zlatého státu Kalifornie. Lahve s atypickým tvarem zlaté cihly jsou označeny unikátními sériovými čísly a doplněny o mosaznou minci coby symbol štěstí a prosperity. Mince jsou samostatně raženy v nejstarší soukromé americké mincovně.
6.11.2017

Vermut Turmeon ožívá

Inovativní design etiket vytváří na lahvích s vermutem značky Turmeon iluzi animovaného filmu ,a probourává tak hranice nápojových obalů do nového rozměru. Výsledný efekt svádí kolemjdoucí nakupující k interakci s lahví, čímž pomáhá navázat kontakt se značkou a (snad!) stimulovat prodej. Lahve jsou opatřeny pohyblivým pásem z acetátové fólie nasunutým na papírovou etiketu s potiskem. […]
3.10.2017

Zakončení oslav a den otevřených dveří

Moravské Budějovice, byly posledním závodem, kde se konal den otevřených dveří a zároveň oslava 25 let společnosti Model Obaly v České republice. V sobotu 9. září do Moravských Budějovic zavítalo velké množství návštěvníků, kterým jsme moc rádi představili jednotlivé stroje a proces výroby. Děkujeme všem, kteří s námi oslavili 25 let v […]
3.10.2017

Běh kolem komína Modelu v Opavě

V neděli 17. září se uskutečnil již tradiční veřejný běh kolem komína Modelu v Opavě. Startovalo se ve 12 kategoriích (muži, ženy, mládež, děti – kategorie podle věku). Všem výhercům gratulujeme, hlavně těm v dětských kategoriích. Příští rok se těšíme i na vás!  
13.9.2017

Štědrost – Tato idea si zasluhuje více pozornosti..

tato idea si zasluhuje mnohem více pozornosti, než se jí dostává. Často na ni myslívám a již dlouho o ní pravidelně hovořívám ve svých přednáškách. Dovolím si jí věnovat i tento článek, protože se štědrostí můžete jedině získat – jednoduše, pokud spotřebitelům nabídnete více, než od vás očekávají, získáte si […]
13.9.2017

Je mnoho způsobů, jak se můžete zlepšovat…

Nejlepší je bezpochyby pozorně sledovat, co se děje kolem vás, co dělá vaše konkurence, co se objevuje v regálech prodejen či na internetu. Další cestou, jak rozšiřovat své vědomosti, pilovat své schopnosti a držet si náskok před ostatními, je soutěžení! Získaná ocenění dokazují, že máte schopnosti i vůli držet se […]
13.9.2017

Mohou být vzorkovníky kreativní?

Obal může být nejen klasický primární nebo sekundární, ale může to být také adventní kalendář. Před Vánocemi jich jsou v prodejnách spousty a většina z nich obsahuje čokoládky a jiné sladkosti. Čas od času se stane, že narazíte na něco výjimečného. Velkou pozornost upoutal okouzlující adventní kalendář, který si nemůžete nekoupit. […]
9.8.2017

Stírací barvy v akci – letní pozdrav

připravili jsme si pro vás další překvapení v podobě letního pozdravu. Rozšířili jsme sortiment našich technologií o stírací barvy. Abyste si i vy mohli naplno vyzkoušet jejich možnosti, připravili jsme vám na léto malou hru. V tomto letním pozdravu je pro vás připraveno 25 papírových tácků v praktickém odnosném přebalu. Můžete si tak […]
9.8.2017

Model Copack Plus má nový internetový kabátek

Model Obaly v České republice slaví tento rok 25 let. Při té příležitosti jsme se rozhodli podívat na zoubek také našim webům, které provozujeme, a dát jim nový, moderní a funkční design. Začali jsme s Model Copack Plus, jenž je od roku 2009 pod křídly společnosti Model Obaly. Pokud by vás […]
9.8.2017

Obal roku 2017 a jak jsme se umístili

Je rozhodnuto a my máme radost! V soutěži OBAL ROKU jsme zvítězili s košíčkem s pomlázkami, který jsme vytvořili v našem Inovačním Centru. Jedná se o skupinové balení minilentilek ve formě pomlázky, které vzniklo speciálně pro společnost Nestlé. Skládaný košík je oboustranně potištěn flexotiskem, jeho jednoduchá skládaná konstrukce košíku slouží zároveň jako prodejní „stojan“. […]
3.8.2017

Značka vs. společnost, jaký je v tom rozdíl?

Lidé se často ptají, jaký je rozdíl mezi značkou a společností. Nebo jinými slovy mezi produktovou a firemní značkou. Jak ví dobře každý marketér, značky obecně lze klasifikovat do kategorií a společnosti používají pro jejich pojmenování různé termíny. Zde jsou příklady: podznačka produktová značka značka produktové řady firemní značka strategická […]
3.8.2017

Jak na mini verze : Lars Wallentin

3.8.2017

Hybridní obaly: recyklované plasty a lepenky

V posledních třech letech zareagovali výrobci obalů z vlnité lepenky na změny na maloobchodním trhu masivními investicemi do špičkového tiskového vybavení. Díky tomu mohou nyní výrobci nabízet inovativní řešení pro pokrytí vzrůstající poptávky po přepravně prodejních obalech (neboli shelf-ready) a PoS řešeních. Vlnitá lepenka zažila renesanci, ale maloobchodní trh se mezitím […]
16.6.2017

Vyhlášení mezinárodní soutěže Mladý obal

Již 22 let pořádá společnost Model Obaly a.s. dnes již mezinárodní soutěž designu obalů – Mladý Obal. Tématem letošního ročníku byl návrh hravého obalu pod sjednocujícím názvem Open&Play. Do soutěže se přihlásilo 744 mladých designérů z 57 zemí všech kontinentů. Vyhodnocení soutěže se uskutečnilo 26. května v klubu DUP 36 […]
14.6.2017

V Hostinném byla zahájena další rekonstrukce areálu

Po přestavbě skladové haly v roce 2013 a 2014 a přístavbě výrobní haly v roce 2016,  přestavujeme od 18.dubna poslední část. Původní stavba bude odstraněna a na jejím místě vybudujeme zcela novou. Přínosem bude možnost dalšího růstu závodu. Vzniknou dvě místa pro tiskové stroje, prostor pro výrobu tiskových forem CTP […]
12.6.2017

Model Box 2/2017 – významné údálosti

Začátkem června jsme začali rozesílat nové číslo firemního časopisu Model Box, který vydáváme přibližně každé 3 měsíce již více než dvacet let. Pokud jste jej náhodou nedostali v tištěné podobě, můžete si jeho obsah přečíst na našich stránkách www.modelgroup.com, a to ZDE.
12.6.2017

25. výročí společnosti Model Obaly a.s.

Ano, letos to je již 25 let od okamžiku, kdy společnost Model Holding (CH) koupila v rámci privatizace československého průmyslu největší ze závodů tehdejších Olšanských papíren – závod Opava. Od té doby se společnost Model Obaly a.s. rozrostla o další 3 výrobní závody, a to v Nymburce, Hostinném a v […]
12.6.2017

Šest zásad působivého obalového designu

Podle institutu FMI (Food Marketing Institute) obsahuje průměrný supermarket ve Spojených státech zhruba 40 000 různých položek. Fungování tohoto průmysl o objemu téměř 600 miliard dolarů silně závisí především na spotřebitelích, distributorech, výrobcích a… graficích. Produktové obaly jsou samostatná, rozsáhlá disciplína v rámci grafického designu. Nadnárodní agentury, jako jsou Landor, […]
15.4.2019

Trhni si! aneb Balení na sušené maso, ke kterému nepotřebujete nůžky ani nůž

Pro své zákazníky neustále vymýšlíme dárky, prostřednictvím kterých můžeme ukázat chytrá řešení pro balení různých produktů. To je také případ tohoto indiánského transportního obalu, který ukrývá sušené maso. Jezení sušeného masa je známo už od pradávna, kdy tuto metodu úpravy používaly národy k tomu, aby prodloužily trvanlivost masa jako bohatého zdroje […]
12.4.2019

Nintendo rozšiřuje nabídku periferií z kartonu o headset pro virtuální realitu

Aktuálně jedna z nejprodávanějších herních konzolí , Nintendo Switch, zažívá příliv nových fanoušků i v České republice a rozšiřuje své funkce. K těm dnes přibývá virtuální realita s označením Labo Toy-Con 04: VR Kit. Zajímavé na tom všem je, že  tento kit je z velké části vyroben z klasické vlnité lepenky.   Nintendo Switch je už […]
2.4.2019

Unikátní “paví” fólie spojuje jednoduchou recyklaci se skvělým vzhledem etikety vína Rosé

Společnost Fresnels Inc vyvinula opticky proměnlivou nanotechnologickou fólii. Fólie Peacock byla inspirována proměnlivými duhovými barvami, které v přírodě najdeme například v ptačí říši u páva, podle nějž je ostatně také pojmenována. Fólii, která je určená pro ražbu a umožňuje zobrazit ohromující paletu barev i aplikaci těch nejmodernější efektů, mohou majitelé značek, tiskárny […]
1.4.2019

Omlouváme se a zároveň i těšíme! Info o soutěži v Model Box 1/2019

Je to tak, i my bohužel nejsme neomylní a kvůli naší chybě se poslední číslo časopisu Model Box 1/2019 nedostalo včas do schránek našich zákazníků, kteří se tak nemohli zúčastnit soutěže o Nejbarevnější kuchařku Kamily Rundusové, známé jako Kamu. Důležité ale je, že jsme chybu už napravili a v nejbližších […]
26.3.2019

Japonská cukrárna Patisserie Perle stvořila harmonické balení – inspirací je klaviatura

Na rozdíl od klasických dárkových obalů, které zpravidla prezentují všechny zabalené sladkosti otevřeně a pohromadě, jsou dortíky v tomto unikátním obalu zabaleny zvlášť. Díky chytrému grafickému řešení, které využívá všech šest stran „klávesové“ krabičky, lze z těchto totožných stavebních dílů poskládat libovolnou klaviaturu od jednooktávových 13klávesových balení po obří 88dílné či ještě […]
11.3.2019

Bag in box pro vína od španělského klubu Viajes de un Catador

Studio Nutcreatives navrhlo obal bag in box pro vinný klub Viajes de un Catador („Degustátorovy toulky“), který shromažďuje neobvyklá vína z celého Španělska. Klub nabízí osm různých vín: Víno roku, Netradiční víno, Klasické bílé a Klasické červené, Moderní bílé a Moderní červení, Šumivé víno a konečně Víno v bag in boxu.   […]