Aktuality

15.7.2018
obal Tartare

Co je malé, to je milé a nejen to. Zmenšete balení, zvyšte ziskovost.

Obecně platí pravidlo: čím větší uživatelské pohodlí zákazník zažívá, tím vyšší zisk z něj značka má. Jak uživatelské pohodlí podporovat? Zmenšete balení. Menší balíček rovná se možnost zkoušky. “Co budu dělat se zbytkem, když se mi to nebude líbit?” říká si zákazník, když drží v ruce vaše obří balení. Neodradit […]
20.6.2018

Ze sci-fi do reálného světa: Star Wars Light and Dark parfémy

Hvězdné války jsou již po desetiletí celosvětovým fenoménem, spolu s nimi i mystická Síla, která prostupuje celým jejich univerzem. Čím dál častěji se hranice mezi science fiction a reálným světem smazávají. Co z toho plyne? To, že nic není nemožné pro značku, která touží zaujmout svého potenciálního zákazníka. Studio Perfected […]
23.5.2018
obal svíčka

Když obal tančí: Svíčky Monsillage Mouvements

Představte si svíčku. Tančící plameny, tlumené světlo, melancholickou atmosféru. Výrobce parfémů Monsillage vytvořil exkluzivní řadu vonných svící inspirovanou právě konotací s pohybem a poezií. Každá ze tří jedinečných vůní (Vlna, Plamen a Duna) je propojena se samotným objektem – s tvarem kalíšku, barvou krabičky, do níž je zabalena, a s […]
17.4.2018

I čokoláda může být součástí folklóru. NAŠA LYRA je opravdu vlastenecká značka.

NAŠA je edice čokolád, které jsou ručně vyráběny z kakaa Fino de Aroma. Kromě samotné kakaové hmoty obsahují tyto čokolády pouze dvě další ingredience – kokosový cukr a jeden z pěti druhů příchutí. Tabulky jsou rozděleny na osm částí podle slovenských krajů. Každá má jiný tvar, odkazuje na způsob života […]
17.4.2018

Jak vyvolat dojem luxusu u čajových sáčků? Podívejte se, i to je možné!

Tento koncept obalu na čajové pytlíky pracuje s myšlenkou, že i balený čaj může působit jako luxusní zboží. Stačí vědět, jaké prvky použít. Dominantou konceptu je kontrast zlatého listu a černého pozadí krabičky. Design pracuje s efektem celku – zlatý list je vyskládán ze samotných čajových sáčků, což geniálně propojilo […]
17.4.2018
obal Giotto

Využijte prostor: nebojte se tisknout dovnitř

Obalový design pokaždé řeší tři otázky: co, jak a kam. Nezapomínejme, že obal je věc prostorová a že existují i vnitřní strany, které lze bez problémů využít. Jak maximálně využít potenciál vnitřního prostoru krabic, táců, lahví a dalších obalových řešení? V první řadě je to samozřejmě otázka peněz – každý […]
17.4.2018

Podle nové studie považují spotřebitelé papírové a lepenkové obaly za nejekologičtější řešení. Souhlasíte?

Věříme, že první dojem je důležitý. Vždy se snažíme, aby moderní a efektní obal doladil váš produkt do posledního detailu a dal mu vyniknout mezi ostatními. A když říkáme na míru, myslíme tím na míru: lakové efekty, CMYK až s 8 barvami, různé druhy fólií, netradiční konstrukce nebo vonné efekty. […]
17.4.2018

Běželi jsme pro Světlušku

Ve čtvrtek 12. 4. jsme ve 21:00 odstartovali Noční běh pro Světlušku 2018. Těší nás, že jsme se v pražské Stromovce přidali k ostatním a pomohli jim svou trochou do mlýna rozsvítit život nevidomým. Očividně i běhat ve tmě má smysl. Děkujeme organizátorům a všem, kteří dorazili, my si to […]
17.4.2018

Dopřejte svému produktu obal na míru. Protože na prvním dojmu záleží

Věříme, že první dojem je důležitý. Vždy se snažíme, aby moderní a efektní obal doladil váš produkt do posledního detailu a dal mu vyniknout mezi ostatními. A když říkáme na míru, myslíme tím na míru: lakové efekty, CMYK až s 8 barvami, různé druhy fólií, netradiční konstrukce nebo vonné efekty. […]
8.3.2018

DESIGN OBALU: Luxusní inspirace z italských Benátek

Tyto jedinečné obalové klenoty byly navrženy k příležitosti 40. výročí značky. Design obalu našel inspiraci v hotelu Gritti Palace a okouzlující atmosféře italských Benátek. Autorům se použitím luxusního papíru a elegantního barevného kontrastu podařilo zachytit tajemnou krásu nočních Benátek, kde světla luceren a hvězd, odrážejících se ve vodní hladině, jemně rozjasňují […]
8.3.2018

VYBRALI JSME KALENDÁŘ PRO SVĚTLUŠKU 2019

Projekt Světluška pomáhá dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. Je oporou pro ty, kteří žijí den co den ve tmě. Už 15 let jsme hrdým sponzorem výroby, zabezpečení prodeje, distribuce a propagace kalendáře pro Světlušku. Loňský nástěnný kalendář Světluška byl první, o jehož motivu jsme vás nechali hlasovat. Loni […]
8.3.2018

Využijte skrytý potenciál přepravního obalu

Na téma přepravních, v branži běžně nazývaných sekundárních obalů, nevlastních dětí obalového průmyslu, jsem napsal již několik článků. Nemohu se totiž zbavit dojmu, že jejich design bývá často opomíjen a zanedbáván. Proč? Na přepravní obaly a krabice z vlnitých lepenek se stále nahlíží pouze z hlediska technického, jejich marketingový potenciál však zůstává přehlížen. […]
8.3.2018

Čajové obaly ve tvaru ovoce získaly 1. místo ceny Dieline Award

Obaly pro řadu čajů T2 Mini Fruit Tea získaly mimo jiné první cenu Dieline Award v kategorii Limitovaná edice. Obaly pro řadu čajů T2 Mini Fruit Tea získaly na letošním ročníku soutěže The Dieline Awards první cenu v kategorii Limitovaná edice. Obaly navržené pro australskou společnost T2 byly letos již oceněny cenou IF […]
30.1.2018

Hlasujte pro Světlušku

Neusínáme na vavřínech! Rok 2018 sice teprve začal, ale my už chystáme první kalendář na rok 2019. O čem bude? Bude o projektu Nadačního fondu Českého rozhlasu pro nevidomé s názvem Světluška. Vybrat tu nejhezčí hlavní ilustraci je ale větší oříšek, než jsme čekali. Řekli jsme si, že to necháme […]
30.1.2018

Zajímavé počtení v novém Model Boxu

V prvním Model Boxu roku 2018 si rozhodně nenechte ujít rozhovor s nejvýraznějším obalovým designérem Janem Činčerou, se kterým jsme si povídali o nárocích na současný vzhled produktového obalu i o tom, že už dávno nejde o zaujetí pouze jednoho z lidských smyslů – zraku. Nakoukneme pod pokličku zábavních obalů, […]
30.1.2018

Značka, nebo společnost

Kdykoli mám tu možnost, snažím se manažerům značek vysvětlit rozdíl mezi značkou a společností – tedy rozdíl v tom, jak je vidí spotřebitel. Se značkou mohou být spojovány chuť, praktičnost, modernost, různorodost a podobně, zatímco se společností budou vždy spojovány důvěra a tradice, inovace, velikost, původ atd. Značka proto patří […]
30.1.2018

První dojem prodává

Víte, jak je to s prvním dojmem? Okamžitý, určující a velice těžko měnitelný. Během několika málo vteřin se rozhodne o vašem vztahu k člověku, věci nebo třeba místu. Literatura vysvětluje první dojem jako silný prožitek a postoj, který je založený na asociacích s jasně viditelnými znaky. V této souvislosti mluvíme […]
30.1.2018

Nově sponzorujeme HEAD TEAM

HEAD TEAM je kombinace všeho, co reprezentuje hodnoty značky HEAD, včetně juniorských hráčů, nejlepších sportovců světa, trenérů a čestných zástupců. Tento projekt je výsledkem globálního sponzorského programu, který je zaměřený na mladé, talentované sportovce po celém světě. HEAD TEAM se stal holistickým projektem, který spojuje všechny členy HEAD rodiny. Jsme […]
30.1.2018

Extenze značky

Extenze, neboli rozšiřování značky, je často efektivní a úsporný způsob uvedení nových produktů na trh. Potenciál každé extenze závisí na positioningu značky – na tom, jak je vnímána spotřebiteli. Nové produkty (nebo služby) musí být v souladu se stávajícím positioningem tak, aby značce pomohly zvýšit zisky. Rozšiřování značky může být […]
11.12.2017

Vonný lak

Kromě zraku a hmatu nyní můžete zákazníky zaujmout i vůní, kterou je přímo uchvátíte. Představte si zákazhníka, který si vezme vaše zboží do ruky a hned ucítí jeho vůni přímo z obalu. Ať už se bude jednat o aroma např. kávy, vanilky, skořice, pomeranče nebo vám přímo ušité na míru, zákazník bude […]
10.12.2017

Betlém – zimní pozdrav

Betlém, který jsme připravili s vůní perníčků a skořice, si můžete dát pod vánoční stromeček. Pro vytvoření betlému jsme využili technologie, které jsou nám zcela vlastní a které využíváme pro řadu svých klientů. Nechte se okouzlit vonným a SoftTouch lakem. Přejeme vám krásné prožití svátků vánočních.
8.12.2017

Absolut s duhovou vlajkou

Absolut je světoznámá značka vodky vyráběná nedaleko města Åhus v jižním Švédsku. Aktuálně se jedná o třetí největší značku destilátů vůbec, která je k dostání v celkem 126 zemích po celém světě. Absolut navázala s LGBT komunitou úzké vztahy již záhy po svém vstupu na newyorskou klubovou scénu. Od roku 2006 značka komunitu […]
7.12.2017

Model Young Package

Po 22 letech své existence se legendární soutěž obalového designu „Mladý obal“ zcela mění. Kromě nového názvu „Model Young Package“ se finanční odměna pro vítěze ztrojnásobí. Organizátoři také otevřeli horní věkovou hranici třiceti let u vysokoškolské kategorie, a tak se do soutěže mohou nově hlásit designéři jakéhokoli věku. Tématem 23. […]
5.12.2017

Kompostovatelný obal

Ilustrace na novém kompostovatelném obalu zobrazuje revolucionářskou slepici s rudým šátkem – nového maskota značky No Evil Foods, který spolu s údaji o udržitelné povaze produktu spotřebitele informuje, že volbou tohoto produktu pomáhají chránit životní prostředí. Značka rostlinných náhražek masa No Evil Foods uvedla na trh nové obaly pro všechny své […]
5.12.2017

Saké KOI

Koi, nebo také nishikigoi, je název japonských pestře zbarvených dekorativních kaprů, s nimiž je možné se dnes setkat po celém světě zejména v zahradách v japonském stylu, v nichž tyto „živoucí klenoty“, jak bývají přezdívány, často oživují poklidná jezírka. V minulosti, kdy se japonské saké ještě přepravovalo v sudech, palírny své produkty před prodejem nezřídka ředily […]
8.12.2017

De gustibus non est disputandum

Jistý švédský časopis o jídle mě kdysi požádal, abych čtenářům vyložil svůj názor na to, jak nejlépe prostřednictvím obalu vyjádřit chuť produktu. Článek nesl ve švédštině název „Hovoříte jazykem jídla?“. Na začátek bych rád poznamenal, že jsem měl jako jeden z mála to štěstí, že jsem byl při studiu a později […]
6.11.2017

Bavte se a soutěžte o super ceny!

Letos slavíme 25 let v České republice a zároveň jsme tento rok pojali hravě. Připravili jsme proto pro vás facebookovou hru o nejrůznější ceny. Je trochu retro, přece jenom jsme tady již dlouho. Hra je ve stylu Pacman a principem je nasbírat co nejvyšší počet bodů. Je rozdělena na 4 základní […]
6.11.2017

Kalendář pro Světlušku 2018

Velkoformátový charitativní nástěnný kalendář pomáhá zdravotně postiženým lidem. 80 % příjmů z prodeje tohoto kalendáře je převedeno na účet Světlušky ve prospěch pomoci zrakově postiženým a nevidomým dětem a dospělým v České republice. Je nám ctí být generálním partnerem. Autorem kalendáře pro rok 2018 je pan Jiří Janulík, český surrealista, jehož […]
6.11.2017

NANUŠOVE ŠIBALSTVÁ

Měli jsme možnost být u toho a vytvořit společně s lidmi, kteří byli stejně zapálení jako my, něco unikátního. V našem inovačním centru jsme navrhli skoro nezničitelný obal pro Nanoušovy lumpárny, které podporujeme již od roku 2016. V tomto roce se celý projekt rozšířil také na Slovensko a my jsme […]
6.11.2017

Rituál

Trvalo mi hodně dlouho, konkrétně téměř 30 let mého působení v roli designéra a poradce, než jsem si plně uvědomil, jak ohromnou moc má rituál coby prodejní nástroj. Ať je spojen se samotným produktem nebo jeho obalem, rituál mezi značkou a spotřebitelem utváří pevné pouto. Mezi ukázkové příklady patří například […]
25.7.2019

S použitou krabicí zasadíte les – projekt živé krabice Life Box

Life Box je na první pohled běžná kartonová krabice z vlnité lepenky, která nevyniká výrazným designem ani potiskem. Co ji ale odlišuje je, její vnitřní struktura, do které je vsazeno zhruba 100 semen stromů a hub podporujících růst. Po zasazení tak z jedné krabice může potenciálně vyrůst celý nový les.   Deforestace […]
10.7.2019

S letním pozdravem cestujeme kolem světa a sledujeme velkou cestu v soutěži

Součástí letního pozdravu je tentokrát velká soutěž, cestování krabice kolem světa a samozřejmě zážitek z rozbalování. Obsah balení naši zákazníci tentokrát mohou využít přímo ke vstupu do soutěže a ke složení herního globusu.   Protože se letos věnujeme e-commerce, přemýšleli jsme u letního pozdravu nad cestováním obalů, které musí před cílovou […]
8.7.2019

Další ocenění OBAL ROKU ve sbírce

Letošní ročník tradičního vyhlašování OBAL ROKU se dočkal 103 přihlášených obalů a těší nás, že mezi vítěznými obaly figuruje také série obalů na sekt pro firmu Hubert, která vzniká u nás v Model Obaly. Hodnocení exponátů v letošním ročníku otevřené národní soutěže probíhalo v prostorách organizátora, Obalového institutu Syba, v […]
4.7.2019

Boty (nejen) pro influencery: speciální edice Eric Emanuel x Adidas Originals SS19

Edice Originals SS19 je dalším z projektů spolupráce sportovního návrháře Erica Emanuela a značky Adidas, kterou tentokrát ladí do jarních vzorů květin. A přidávají k tomu unikátní balení.  Spolupráce dvou významných módních značek doplňuje líbivý produkt také obalem vyvedeným v odpovídajících barvách jarních květin a pískově hnědé. Tato barevná kombinace funguje pro pánskou […]
1.7.2019

Kniha jako luxusní obal pro Gin&Tonic potěší milovníky osvěžení

Tento produkt ve tvaru knihy je unikátní set pro míchání koktejlu Gin&Tonic, kterým firma Toque dělá další krok v kombinaci použitelnosti a vzhledu. Obal vytváří unikátní image značky, která je zaměřena na nový grafický vzhled a míchání různých druhů bylin a příchutí.   Toque je španělská firma, která vyrábí ochucovadla a […]
28.6.2019

Variace na měsíční koláč si z čínské mytologie půjčuje nejen příběh, ale také design papíru

Takřka po půl roce nás opět zaujal obal, který odkazuje na čínskou pohádku o jadeitovém králíčkovi žijícím na měsíci. Tentokrát obal pochází z Malajsie a byl připraven pro tradiční Festival uprostřed podzimu.   Naposledy jsme psali o australském měsíčním koláči, který odkazoval na starou čínskou pohádku. Podobný motiv použili také v Malajsii […]