Aktuality

9.12.2018

Tesa přichází s novým řešením pro uzavírání potravinových obalů

Společnost tesa představila novou oboustrannou lepicí pásku speciálně navrženou pro usnadnění opětovného uzavírání sáčkových obalů typu doypack. Tesa zařadila do své nabídky oboustranných lepicích řešení nový produkt pod označením tesa® 64621 PV6. Obaly mají klíčový význam pro ochranu čerstvosti balených potravin v průběhu téměř celého jejich životního cyklu – od […]
1.12.2018

Ekologické bílé víno Shennongjia

Stěžejní myšlenkou v pozadí tohoto obalu i samotného produktu je ochrana životního prostředí. Obaly proto byly zpracovány jen s minimálním množstvím tisku a doplňkových materiálů. Minimalistický design lahve i vnějšího obalu se skvěle doplňují a společně vytváří trojrozměrný efekt. Zdroj: Packaging of the World zde.
20.11.2018

Paví obal na víno Xifeng Kaiping

Tento obal na čtyři lahve vína značky Xifeng Kaiping byl inspirován ocasem samotného krále ptačí říše. Stejně jako honosný paví ocas se také toto balení rozevírá do stran a divákovi nabízí působivou podívanou. Tato inspirace je patrná nejen v konstrukci obalu, ale rovněž v jeho grafickém designu, kterému dominují stylizovaná […]
11.11.2018

Whisky & Ink – Luxusní limitovaná edice etiket

Společnost Multi-Color je jedním z předních světových výrobců etiket. Společnost si pro své zákazníky připravila limitovanou edici 300 lahví míchané whisky speciálně namíchané pro tento marketingový projekt společností Compass Box. Každá z lahví je ručně očíslovaná a opatřena unikátní pryskyřicovou pečetí vyráběnou v Itálii a dostupnou výhradně u společnosti Multi-Color. […]
30.10.2018

Konto Bariéry: Pomáhejte nám přeměnit školy na bezbariérové!

Projekt pomáhající žákům a studentům se zdravotním postižením úspěšně běží již 22 let. Za tuto dobu projekt získal pomocí prodeje vánočních pohlednic více než 25 milionů korun. Díky tomuto obnosu se bezbariérové úpravy dočkalo více než 200 škol, kde jsou integrováni žáci a studenti se zdravotním postižením. Pomozte společně s […]
17.10.2018

Zmrzlina Kalt: Jak vyjádřit přírodní původ u luxusního produktu?

Tento koncept byl vyvinut jako součást obalového řešení pro přírodní zmrzliny značky Kalt, v tomto případě konkrétně pro zmrzlinu s mandarinkovou příchutí. Navržený tvar a materiál obalu nespadá pod žádnou běžnou kategorii balení zmrzlin, které většinou potkáváme v obalu plastovém. Nevídaný a neotřelý kontrast, spolu s celkovým elegantním vzhledem a […]
8.10.2018

Nikka Box: Vystavování alkoholu nabývá nových rozměrů!

Obal hraje ve výběru alkoholu značnou roli. Vyjadřuje cenu, originální chuť, výjimečnost oproti ostatním produktům, tradici, výrobu a vlastně je to takový mluvčí, který odpovídá na všechny vaše otázky. Většinou nemáme možnost alkohol před koupí ochutnat. Jak tedy vybrat tu láhev, která vám a vašim přátelům chutně okoření volné chvíle […]
28.9.2018

Zesnula legenda obalového průmyslu Lars Wallentin

Svět obalových designérů a nadšenců zarmoutila nesmírně smutná zpráva. Lars Wallentin, přední světový expert v oblasti obalů produktů, zemřel koncem srpna ve věku 79 let po krátké nemoci. Lars Wallentin, švýcarský občan, původem ze Švédska, strávil 40 let vývojem a navrhováním obalů v centrále společnosti Nestlé ve Vevey. Svou profesionální […]
12.9.2018

Mirzam Chocolate: Arabský výrobce čokolád oživil své obaly prastarými mýty

Pro dubajského výrobce čokolád Mirzam Chocolate Makers je vyprávění fantastických příběhů hračka a obzvláště působivou ukázkou jejich vypravěčského umu je speciální edice čokolád Mirzam: Monsters Collection. Obaly pro tyto jedinečné čokolády vábí spotřebitele kombinací interaktivní konstrukce a okouzlující grafiky, která evokuje dávné legendy o mořských příšerách. Zobrazená monstra pochází z […]
25.8.2018

OneTaqwa: Nejprestižnější 30-denní datlový požitek

OneTaqwa je nejluxusnější datlový ramadánový kalendář na světě, který byl vytvořen pro všechny, kdo by si rádi zpestřili tento tradiční 30-denní půst, jenž je nedílnou součástí muslimské víry. Okouzlující obal tohoto produktu byl inspirován fantastickými geometrickými vzory typickými pro islámské umění a jemnými arabskými motivy. Do nejmenších detailů propracovaný kalendář […]
10.8.2018
obal Blue Nile

Blue Nile: Jak vytvořit zdání luxusu z úsporného materiálu?

Seattleská společnost Blue Nile je světová špička mezi online prodejci diamantových šperků – v nabídce jich má tisíce. Svým zákazníkům nabízí intuitivní software a bezplatné poštovné, aby jim nakupování diamantů a diamantových šperků co nejvíce usnadnila a zpříjemnila. Elegantní a funkční? Tváří v tvář silně konkurenčnímu trhu se společnost Blue Nile obrátila […]
15.7.2018
obal Tartare

Co je malé, to je milé a nejen to. Zmenšete balení, zvyšte ziskovost.

Obecně platí pravidlo: čím větší uživatelské pohodlí zákazník zažívá, tím vyšší zisk z něj značka má. Jak uživatelské pohodlí podporovat? Zmenšete balení. Menší balíček rovná se možnost zkoušky. “Co budu dělat se zbytkem, když se mi to nebude líbit?” říká si zákazník, když drží v ruce vaše obří balení. Neodradit […]
20.6.2018

Ze sci-fi do reálného světa: Star Wars Light and Dark parfémy

Hvězdné války jsou již po desetiletí celosvětovým fenoménem, spolu s nimi i mystická Síla, která prostupuje celým jejich univerzem. Čím dál častěji se hranice mezi science fiction a reálným světem smazávají. Co z toho plyne? To, že nic není nemožné pro značku, která touží zaujmout svého potenciálního zákazníka. Studio Perfected […]
23.5.2018
obal svíčka

Když obal tančí: Svíčky Monsillage Mouvements

Představte si svíčku. Tančící plameny, tlumené světlo, melancholickou atmosféru. Výrobce parfémů Monsillage vytvořil exkluzivní řadu vonných svící inspirovanou právě konotací s pohybem a poezií. Každá ze tří jedinečných vůní (Vlna, Plamen a Duna) je propojena se samotným objektem – s tvarem kalíšku, barvou krabičky, do níž je zabalena, a s […]
17.4.2018

I čokoláda může být součástí folklóru. NAŠA LYRA je opravdu vlastenecká značka.

NAŠA je edice čokolád, které jsou ručně vyráběny z kakaa Fino de Aroma. Kromě samotné kakaové hmoty obsahují tyto čokolády pouze dvě další ingredience – kokosový cukr a jeden z pěti druhů příchutí. Tabulky jsou rozděleny na osm částí podle slovenských krajů. Každá má jiný tvar, odkazuje na způsob života […]
17.4.2018

Jak vyvolat dojem luxusu u čajových sáčků? Podívejte se, i to je možné!

Tento koncept obalu na čajové pytlíky pracuje s myšlenkou, že i balený čaj může působit jako luxusní zboží. Stačí vědět, jaké prvky použít. Dominantou konceptu je kontrast zlatého listu a černého pozadí krabičky. Design pracuje s efektem celku – zlatý list je vyskládán ze samotných čajových sáčků, což geniálně propojilo […]
17.4.2018
obal Giotto

Využijte prostor: nebojte se tisknout dovnitř

Obalový design pokaždé řeší tři otázky: co, jak a kam. Nezapomínejme, že obal je věc prostorová a že existují i vnitřní strany, které lze bez problémů využít. Jak maximálně využít potenciál vnitřního prostoru krabic, táců, lahví a dalších obalových řešení? V první řadě je to samozřejmě otázka peněz – každý […]
17.4.2018

Podle nové studie považují spotřebitelé papírové a lepenkové obaly za nejekologičtější řešení. Souhlasíte?

Věříme, že první dojem je důležitý. Vždy se snažíme, aby moderní a efektní obal doladil váš produkt do posledního detailu a dal mu vyniknout mezi ostatními. A když říkáme na míru, myslíme tím na míru: lakové efekty, CMYK až s 8 barvami, různé druhy fólií, netradiční konstrukce nebo vonné efekty. […]
17.4.2018

Běželi jsme pro Světlušku

Ve čtvrtek 12. 4. jsme ve 21:00 odstartovali Noční běh pro Světlušku 2018. Těší nás, že jsme se v pražské Stromovce přidali k ostatním a pomohli jim svou trochou do mlýna rozsvítit život nevidomým. Očividně i běhat ve tmě má smysl. Děkujeme organizátorům a všem, kteří dorazili, my si to […]
17.4.2018

Dopřejte svému produktu obal na míru. Protože na prvním dojmu záleží

Věříme, že první dojem je důležitý. Vždy se snažíme, aby moderní a efektní obal doladil váš produkt do posledního detailu a dal mu vyniknout mezi ostatními. A když říkáme na míru, myslíme tím na míru: lakové efekty, CMYK až s 8 barvami, různé druhy fólií, netradiční konstrukce nebo vonné efekty. […]
8.3.2018

DESIGN OBALU: Luxusní inspirace z italských Benátek

Tyto jedinečné obalové klenoty byly navrženy k příležitosti 40. výročí značky. Design obalu našel inspiraci v hotelu Gritti Palace a okouzlující atmosféře italských Benátek. Autorům se použitím luxusního papíru a elegantního barevného kontrastu podařilo zachytit tajemnou krásu nočních Benátek, kde světla luceren a hvězd, odrážejících se ve vodní hladině, jemně rozjasňují […]
8.3.2018

VYBRALI JSME KALENDÁŘ PRO SVĚTLUŠKU 2019

Projekt Světluška pomáhá dětem a dospělým s těžkým zrakovým postižením. Je oporou pro ty, kteří žijí den co den ve tmě. Už 15 let jsme hrdým sponzorem výroby, zabezpečení prodeje, distribuce a propagace kalendáře pro Světlušku. Loňský nástěnný kalendář Světluška byl první, o jehož motivu jsme vás nechali hlasovat. Loni […]
8.3.2018

Využijte skrytý potenciál přepravního obalu

Na téma přepravních, v branži běžně nazývaných sekundárních obalů, nevlastních dětí obalového průmyslu, jsem napsal již několik článků. Nemohu se totiž zbavit dojmu, že jejich design bývá často opomíjen a zanedbáván. Proč? Na přepravní obaly a krabice z vlnitých lepenek se stále nahlíží pouze z hlediska technického, jejich marketingový potenciál však zůstává přehlížen. […]
8.3.2018

Čajové obaly ve tvaru ovoce získaly 1. místo ceny Dieline Award

Obaly pro řadu čajů T2 Mini Fruit Tea získaly mimo jiné první cenu Dieline Award v kategorii Limitovaná edice. Obaly pro řadu čajů T2 Mini Fruit Tea získaly na letošním ročníku soutěže The Dieline Awards první cenu v kategorii Limitovaná edice. Obaly navržené pro australskou společnost T2 byly letos již oceněny cenou IF […]
30.1.2018

Hlasujte pro Světlušku

Neusínáme na vavřínech! Rok 2018 sice teprve začal, ale my už chystáme první kalendář na rok 2019. O čem bude? Bude o projektu Nadačního fondu Českého rozhlasu pro nevidomé s názvem Světluška. Vybrat tu nejhezčí hlavní ilustraci je ale větší oříšek, než jsme čekali. Řekli jsme si, že to necháme […]
30.1.2018

Zajímavé počtení v novém Model Boxu

V prvním Model Boxu roku 2018 si rozhodně nenechte ujít rozhovor s nejvýraznějším obalovým designérem Janem Činčerou, se kterým jsme si povídali o nárocích na současný vzhled produktového obalu i o tom, že už dávno nejde o zaujetí pouze jednoho z lidských smyslů – zraku. Nakoukneme pod pokličku zábavních obalů, […]
30.1.2018

Značka, nebo společnost

Kdykoli mám tu možnost, snažím se manažerům značek vysvětlit rozdíl mezi značkou a společností – tedy rozdíl v tom, jak je vidí spotřebitel. Se značkou mohou být spojovány chuť, praktičnost, modernost, různorodost a podobně, zatímco se společností budou vždy spojovány důvěra a tradice, inovace, velikost, původ atd. Značka proto patří […]
30.1.2018

První dojem prodává

Víte, jak je to s prvním dojmem? Okamžitý, určující a velice těžko měnitelný. Během několika málo vteřin se rozhodne o vašem vztahu k člověku, věci nebo třeba místu. Literatura vysvětluje první dojem jako silný prožitek a postoj, který je založený na asociacích s jasně viditelnými znaky. V této souvislosti mluvíme […]
30.1.2018

Nově sponzorujeme HEAD TEAM

HEAD TEAM je kombinace všeho, co reprezentuje hodnoty značky HEAD, včetně juniorských hráčů, nejlepších sportovců světa, trenérů a čestných zástupců. Tento projekt je výsledkem globálního sponzorského programu, který je zaměřený na mladé, talentované sportovce po celém světě. HEAD TEAM se stal holistickým projektem, který spojuje všechny členy HEAD rodiny. Jsme […]
30.1.2018

Extenze značky

Extenze, neboli rozšiřování značky, je často efektivní a úsporný způsob uvedení nových produktů na trh. Potenciál každé extenze závisí na positioningu značky – na tom, jak je vnímána spotřebiteli. Nové produkty (nebo služby) musí být v souladu se stávajícím positioningem tak, aby značce pomohly zvýšit zisky. Rozšiřování značky může být […]
13.5.2019

Rozhovor: Jak funguje Inovační Centrum a co na dnešní generaci vidíme poprvé v historii lidstva?

V dnešním rozhovoru jsme se bavili s Radkem Kupčíkem z Inovačního Centra (IC), kde pracuje jako projektový manažer. On a jeho tým pracují na vylepšování obalů, inovacích a samozřejmě také na zvyšování efektivnosti výroby.  Kromě inovací ale míří i za vyššími cíli, jako je například zanechání co možná nejmenší ekologické […]
10.5.2019

Balení Bloombox dodává květiny moderní cestou

Digitální platforma Bloombox Co působí v australském Sydney a Melbourne. Dodání květin přes internet se rozhodla pojmout inovativním způsobem a výsledkem je kartonový obal, ve kterém se odráží identita brandu a který zároveň dobře funguje jako transportní obal.   Bloombox Co dodává květiny a nabízí přání, která si jejich zákazníci mohou […]
2.5.2019

Přinášíme postřehy z naší návštěvy dubnového Milano Design Week

Ve velikonočním týdnu jsme se vydali za inspirací na největší svátek designu na světě, Milano Design Week. Od 8. do 14. dubna se zde sešli designéři z celého světa, aby návštěvníkům ukázali své nejzajímavější projekty.  Italské Miláno je už tradičním hostitelem několika veletrhů, které všechny probíhají v rámci jednoho týdne věnovaného designu. […]
30.4.2019

“100” – luxusní obal pro stoprocentně bio/organic čokoládu

Tento zdánlivě prostý obal skrývá čokolády značky s jednoduchým názvem „100“, který byl inspirován skutečností, že se jedná o 100% bio produkty. Čokolády vyrábí v omezeném množství bělehradská čokoládovna a v Srbsku se jedná o vůbec první výrobek svého druhu. A v čem je tato bio čokoláda jiná, než ta klasická? Předně, při […]
23.4.2019

Je libo humra? Hravé obaly od Docks Seafood baví jednoduchou, ale nápaditou grafikou

Rodinný podnik DOCKS Seafood z amerického Seattlu, který se specializuje na prodej čerstvých humrů a krabů, si přál vypracovat kompletní rebranding včetně vizuální identity, internetových stránek a obalového systému. Moderní a zároveň lehce hravá estetika řešení podtrhuje profesionalitu značky, jednoduchost úpravy poukazuje na základní hodnoty společnosti a precizní zpracování odráží její […]
16.4.2019

Kultura e-shopování je zde! Jakým obalům patří budoucnost a kolik nás to bude stát?

Balení v e-commerce, navzdory pokroku informačních technologií a dodávkových systémů, povětšinou zůstává u nevzhledných krabic, které jsou často oblepeny stejně tlustou vrstvou plastových pásek. I obaly si ale zaslouží svou etiketu, ve stylu zásad předepsaných panem Guthem-Jarkovským v tehdejším Československu. Jako prvního zástupce tedy do světa vysíláme UNIbednu se vším, […]